بشر از بدو تولد تاکنون برای ارتباط با همنوع خود از اشکال مختلف ارتباطی نظیر؛ نقاشی، علائم، نماد وسمبل و زبان استفاده نموده که هر کدام از مفاهیم نامبرده متعلق به یک دوره زمانی خاصی بوده است. رسانه های ارتباطی مجازی نظیر وبلاگ ها، ایمیل، چت روم ها و شبکه های اجتماعی ، جدیدترین شکل ارتباط در دهه اخیر هستند و پرطرفدارترین نمونه برقراری ارتباط می باشند که توسط بشر مورد استفاده قرار گرفته است.
قدیمیها میگویند دوره وفور و فراوانی هست و ما باید شکرگزار باشیم. آدمهای مدرن به شیوه ای دیگه اظهار می کنند دوره کمیت هست. سوال اینه آیا کمیت میتونه کیفیت را با خود به دنبال داشته باشه . فضای رقابتی بوجود بیاره( حالا منفی یا مثبت). جواب سوال با یکسری پیشرط همراه است. اگه همه چیز درست و اصولی باشه جواب سوال بله است. اما اگه شرایط جوری دیگه باشه جواب نه است. با توجه به شرایط فرهنگی روستای دهرود سفلی من حدسم اینه که در چندماه اول تا تنور گرمه، و یک حس رقابت مثبت بوجود میاد و هر دو نانوایی برای رقابت، کیفیت نان را بالا می برند و باز هم ادامه و استمرارش به شرایطی وابسته است که در صورت وجود آن شرایط این دوراهی افت کیقیت یا افزایش کیفیت به یکی از این دو مسیر منتهی خواهد شد. حالا ما امیدواریم آخر کار ختم بخیر بشه و اهالی روستای دهرودسفلی برنده اصلی باشند و این رقابت به نفع اهالی روستا تمام بشه. امین یا رب العالمین.